Kulit muka berjerawat bekam sebagai iktiar

Adakah bekam diwajah menjanjikan kebaikan

Bekam sebagai iktiar salah satu perubatan yg boleh di cuba. Mcm kita buat facial, harapan nk cantik,tp ada jgk lps tu jerawat makin banyak lps rawatan. Ada kebaikan, ada kelemahan.

Mohon pada Allah kebaikkan. Sy cuma membuat rawatan berdasarkan ilmu yg ada. 

Bila tinggal parut baru boleh buat rawatan kaedah lain plk.
Sebab tu sy belajar bekam , sy bljr Perhidmatan Estetik. Keduanya ada kaitan utk kita gunakan.

Wanita dan kecantikan tak dapat dipisahkan.

Anda rasa nk raya kulit muka cantik , dr muka jerawat bernanah,berbatu mulakan bekam dr Sekarang. Jgn 2minggu nak Raya baru nk cari Rawatan Bekam Wajah. Rawatan bekam misti ada RAWATAN SUSULAN @ Perunding Susulan.
Jgn balik terus diam seribu bahasa pastu appy plk produk ABCD.

.

Yg dtg pada sy kebanyakkan muka “KRITIKAL infaction, skin sensetive, akne vulgaris , akne rosasea jerawat sana sini” “Komedon” “Papul” “Pustul” xyah cakap la bersepah kt muka.

Sy buat Rawatan Tak macam awak pegi kedai bekam lain. BERBEZA RAWATAN SY DGN MEREKA. 

Boleh dikatakan yg dtg balik berpuas hati. 

Kalau muka dh cantik tiada jerawat sy xkan buat bekam jerawat aka bekam seri wajah sbb rawatan sy Fokus pada bekam Jerawat ,kulit bermasalah.
Nor Azura Idris
Azura Spa And Wellness

0189009493

Bekam jerawat​

Bekam Jerawat wajah

Bekam wajah bantu merawatan muka berjerawat. BEKAM akan di buat di sekitar muka

Bekam wajah

Bekam wajah masalah jerawat

RAWATAN BEKAM WAJAH
Azura spa and wellness ingin berkongsi dengan ANDA semua bagaimana merawat JERAWAT DI WAJAH
————————————————

Anda sudah cuba berbagai rawatan tp masih ada jerawat, nk tahu keadaan yang boleh bekam wajah

.

♡Jerawat nanah

♡Jerawat Pasir

♡Wajah anda gatal

♡Wajah yang berminyak

♡Banyak white head

——————————————–

Antaranya punca yang famous dari pelanggan bekam wajah .
1 ) Salah pakai Produk di wajah

2 ) Muka Alegik seafood

3 ) Resdung

4 ) Rawatan Facial tp tidak sesuai dgn wajah

5 ) Tidak Pernah menitikberatkan tentang kecantikan

( WAJIB singkirkan Jerawat anda sebelum Raya) 

:: Info Rawatan Bekam Wajah ::

♡ Azura Spa and Wellness membuat bekam wajah dengan teknik “singkirkan jerawat” & “matikan akar” proses akan dilakukan satu persatu di kawasan wajah. Tidak seperti di Spa /kedai bekam yang membuat 8cup serentak di wajah. Proses Bekam menggambil masa 1jam -3jam bergantung pada keadaan wajah.
♡jurubekam anda sangat berpegalaman dalam rawatan bekam wanita & bekam wajah .

♡ Harian Metro pernah temuramah mengenai bekam wajah yang di buat 

 …………………………………………………………………….

Pada yang mempunyai sebarang persoalan berkaitan #bekam , #bekamwajah Sila hubungi :
Whatsapp Only

018 900 9493

018 900 9493

018 900 9493

.

.——————-

LOKASI Rawatan▶

——————–

✔ Berhadapan Hospital Ampang
✔ Landmark : Hospital Ampang

.

******************************************

Home spa bekam wanita Azura

” Dari wanita ke wanita”

******************************************

#bekam

#bekamwanita #resdung

#bekamjerawat #bekamperempuan

 #bekamsetapak #bekamgombak​

Bekam Wanita Ampang

Bekam

Bekam Wanita


Perhidmatan Bekam Perempuan , Bekam Wanita Ampang, Perhidmatan Bekam Wanita ini Di Pandan Mewah Ampang, Bekam menggunakan kaedah jarum pakai buang, Alatan bekam dibasuh dengan Pembasmi kuman dan Cup bekam di strill . Harga bekam bagi rawatan di Azura Spa And Wellness Pandan Mewah Ampang Rm 100 , manakala bekam dan urut Rm 160.

Bekam dibuat di atas katil Spa di kendali oleh jurubekam berpengalaman dan mempunyai persijilan dalam Rawatan Bekam.

Bekam yang dibuat berdasarkan keadaan sakit pelanggan. Juru bekam wanita anda Nor Azura Idris.

Anda boleh melihat insta untuk melihat aktiviti beliau.

Perhidmatan yang dijalankan tidak ada pendedahan Aurat wanita di media sosial, segala maklumat pelanggan , di simpan dengan baik.

Pelanggan dikehendaki mengisi borang konsultasi sebelum menerima rawatan.

Bayi kerap Menagis

Cara merawat bayi menangis

[ Bagaimana mententeramkan bayi menagis dan kenali bunyi suara bayi anda menagis]
Teknik : SISTEM DUNSTAN BABY LANGUAGE kenali bunyi yg di keluarkan oleh bayi semasa menagis.
Teknik  : TEKNIK CUDDLE CURE mententeramkan bayi menagis dgn pujukan ibu .
Bayi sejak lahir akan menagis “tangisan tanpa sebab yang jelas” Hari2 menagis, lapar, megantuk, rimas,panas,dahaga,ibu tiada d sisi, Semua yg tidak kene dgn suasana harian akan menagis. 
Ibu Aliza berkata: 

Bayi saya setiap menagis sy bg susu tp masih tidak berhenti menagis, lampinnya baru ditukar, dia mandikan juga sy dh buat tapi masih juga menangis. Saya tidak tahu apa yang tidak kena dengannya”. 
Puan mastura bayi 2bulan

Anak sy menagis dr rumah tingkat 11 hingga ke bawah tingkat 1 masih dgr. Ibarat macam saya pukul ,cubit, dera dia. Tangisan dia cukup tersiksa jika org lain dengar. Padahal sy ada di sampingnya memberi susu tidak mahu,sampi muntah2, bawa berjalan keliling rumah masuk bilik keluar bilik pon sama. Sy syak bayi kene sawan tangis, kene tegur2 dgn alam lain ni.
Bagi bayi dari kategori mudah (easy going)

 sentuhan, mendukung, menari atau menyanyi sudah cukup untuk membuat mereka bertenang. 
 Bayi sensitif dan colic (sawan tangis). Bayi colic terutamanya, mereka mempunyai respon berbeza. Kesemua cara yg kita buat seperti bayi normal tidak akan membuahkan hasil.
Bayi colic (sawan tangis) merasakan diri tidak tenang,terancam dgn suasana baru. Yg kebiasaan nya bayi colis sudah biasa di alam rahim selama 9 bulan ,bayi colic masih tidak dapat mensuaikan diri dgn alam kehidupan selepas kelahiran.
Bagaimana untuk merawat bayi colic ini

DENGAN MENIRU CARA KEDUDUKAN DI ALAM RAHIM IBU
Saintis telah membuktikan terdapat lima perkara bayi di alam rahim yang boleh ditiru dengan mudah bagi tujuan mengaktifkan reflek bayi untuk  mententeramkan dengan pantas;

Ini dipanggil 5s
Bedung (Swaddle)

Posisi Sisi/Perut (Side/Stomach Position)

Bunyi Sssh (Ssshing)

Hisapan (Sucking)
Kenapa perlu bedung bayi ketika menagis ?

Oleh kerana semasa managis bayi akan rasa keseorangan. Semasa ini bayi perlukan ibu disampingnya. Jika ia merasa keseorangan maka mula la tangan ,kaki nya terkapai2,hentak2 ,hendang2, mencari pegangan seseorang. Jadi dgn bedung bayi rasa lebih selamat seperti dalam dakapan ibu.

Rujuk gambar bedung bayi teknik yg betul dan sesuai dgn iklm di Malaysia.
Posisi angkat bayi

Terdapat berbagai posisi yang boleh digunakan meniru alam rahim supaya bayi merasakan bahawa ada org disampingnya,ia meniru posisi bayi di perut ibu,oleh kerana 9 bulan berbagai posisi yg ia berpusing bukan terlentang tau meniarap. 

Rujuk gambar posisi pegang
Bunyi suhh 

Di alam hari bayi sentiasa terdedah dgn bunyi bising ,degupan jantung ibu bunyi kuat sehingga dia tidak pernah dgr bunyi kereta,motor,tv, bunyi ibu makan,proses perut ini adalah bunyi harian bayi di dalam perut. Jika di luar bayi dengar sesuatu yg lain pastinya ia terasa terancam. Bunyi bayi menagis sgt kuat,pastikan anda membuat bunyi suhh berhampiran telinga supaya ia sedar kehadiran ibu , bunyi ini dibuat dlm 1,2minit sahaja, selebihnya selepas bayi tenang buat bunyian yg menenagkan,alunan zikir ,bunyi air terjun, bunyi muzik spa.
Hisapan 

Di dalam rahim kita selalu melihat gambar 4D,5D bayi anda isap Jari dlm mulut. Sebab itu selepas lahir bayi anda ingin hisap ,tak kira la hisap puting ke,isap payudara ibu ke. Isapan memberikan reflek lelangit bayi itu menjadi rangsangan ketenangan.

Berikan bayi anda isap

.

.

Masih tak faham dgn apa yg saya terangkan jom kita tgk bayi menagis sebab apa.
Tangisan merupakan alat komunikasi pertama yang dikuasai bayi. Dengan tangisan, bayi mengutarakan keinginan dan keperluannya secara efektif.
Setiap kali seorang bayi menangis, pasti si ibu akan menyorongkan payudaranya atau mendukungnya. Walaupon berkali kali ibu memberikan susu masih lg menagis.
Terdapat lima bunyi rutin tangisan bayi dalam menyatakan keperluan harian mereka seperti 

lapar (neh), 

mengantuk (owh), 

sendawa (eh), 

ketidakselesaan (heh), 

 masalah kembung perut (eairh).
Bagi memahami dan mempelajari jenis-jenis tangisan bayi ini, ibu bapa boleh belajarnya melalui Dunstan Baby Language. 
Bab dustan baby language puan ,ibu kene selalu dgr baru boleh cam bayi anda ingin kan apa.
Takkan bayi bunyi owh……..owh…owh anda nk sumbat puting ,susu jgk.

.

Ini sahaja dari fahaman saya yg pergi menuntut ilmu kursus khas untuk tangisan bayi bersama penceramah nya

Uswatun fb page : @baby language
Sy Nor Azura idris

Pengasas Azura Spa And Wellness

BEKAM UNTUK WANITA

Bekam untuk wanita sekitar Ampang ,bekam kuala lumpur ,bekam Selangor. Perhidmatan bekam di rumah mau pun bekam di pejabat. Perhidmatan Bekam khas Untuk wanita dibuat oleh Azura Spa And Wellness. Bekam angin dan bekam darah boleh dibuat bagi wanita yang sentiasa berasa lemah badan, lesu, bekam jerawat , bekam untuk resdung. Bekam kaedah jarum akan di buat. Untuk tempahan sila membuat temujanji rawatan di 0189009493

Hari sunnah berbekam

Bekam hari ini adalah hari sunnah ia itu

16 April 2017 bersamaan 19 rejab .

18 april 2017 bersamaan 21 rejab

Untuk tempahan boleh booking 0189009493

Pusat bekam sy d pandan mewah ampang
#bekam #bekamwanita #bekamampang

Bekam Ampang

Bekam

Alatan ini digunakan untuk kaedah bekam darah.

Bekam darah yang dibuat  menggunakan alatan yang di strill dgn lampu lembayung bg mematikan kuman. Jarum bekam hanya digunakan khas utk seorang dan akan dilupuskan sebagai lupusan berbahaya. Antiseptik diletakkan seterlah abis rawatan bg membasmi kuman di kulit.
Hidmat bekam boleh terus whtsapp azura di 0189009493

Sy membuat bekam dan mempunyai sijil dlm berbagai rawatan spa & alternatif

Bekam sebelum puasa

Bekam

Bekam azura khas untuk wanita

Masih ada masa untuk bekam sebulum puasa. Memandangkan ada mereka yg takut untuk berbekam di bulan ramaddan, jadi , ambil perluang bekam pada masa sekarang, pada ramaddan cukup sekadar berurut utk segarkan badan sahaja. 

Pakage  bekam Rm100 di rumah saya masih ada. Bekam ke rumah pelanggan dicaj tersport. 

Nor Azura idris

0189009493

Ice cube facial

Kursus teknik terapi ice cube

​Assalamualikum

saya belajar teknik baru utk kesegaran wajah. Teknik ice cube facial ini bantu anjlkan wajah,merawat resdung, merawat lebam mata,mampu kecilkan pori2 wajah.kursus dibuat di sri selayang dimana guru yang memberi ilmu rawatan adalah pakar industri dlm bidang perawatan alternatif Mdm Zeeda (fb: maharani t zeeda)

Urut bekam saya masih aktif.
nor azura idris 0189009493

Uploading…

Kursus indian head massage

​Kursus Urutan Teknik Ayuveda

​Assalamualikum

saya belajar teknik baru dalam urutan. Teknik urutan Ayuveda indian head massage dimana urutan    ini dibuat dari pinggang , bahu,kepala.

kursus dibuat di sri selayang dimana guru yang memberi ilmu rawatan adalah pakar industri dlm bidang perawatan alternatif Mdm Zeeda

Urut bekam saya masih aktif untuk tempahan sila pm sy.nor azura idris 0189009493

Previous Older Entries Next Newer Entries

norazuraidris

bekam wanita

Tepu otak nk buat skm ni plk la.

tweets – tweets make me happy

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.